21 листопада Українська Православна Церква відмічає Собор Архистратига Божого Михаїла

Коли люди відійшли від Бога і почали поклонятися тварі, то разом з принесенням жертв сонцю, місяцю, вогню та іншим матеріальним предметам вони стали приносити жертви і Ангелам.

Були єретики, які вчили поклонятися Ангелам так само, як Істинному Богу. Пізніше виникла єресь, яка стверджувала, що Ангели є творцями видимої тварі і більш достойні пошани, аніж Син Божий.

Архістратига Михаїла такі єретики вважали богом євреїв. Декотрі ж люди займалися чаклунством і служили бісам, причому називали їх Ангелами і зваблювали інших людей.
Особливо сильно були поширені такі єресі в Колоссах (багатолюдному місті у древній Фрігії, що в Малій Азії).

Колосси належали до Лаодикійської митрополії і згодом були перейменовані в Хони. У зв’язку з розповсюдженням єресей був скликаний Помісний Собор в Лаодикії за декілька років до І Вселенського Собору у Нікеї.

На цьому Соборі було засуджене нечестиве шанування Ангелів і встановлене правильне їх шанування та святкування їхнього Собору, яке ухвалено звершувати в дев’ятому місяці від створення світу, тобто в листопаді.

Число дев’ять при цьому вказує на кількість ангельських чинів. Саме про таку кількість чинів говорить Діонісій Ареопагіт – учень Апостола Павла. Апостол Павло був піднесений на Небеса, де бачив різні ангельські чини, про що повідомив своєму учню Діонісію.

Ангельські чини поділяються на ієрархії: вищу, середню і нижчу.
Вища ієрархія складається з Серафимів, Херувимів та Престолів.

Серафими мають шість крил і знаходяться найближче до Бога. Вони полум’яніють любов’ю до Нього і спонукають інших любити Господа.

Потім перед Богом знаходяться Херувими, що сяють світлом Богопізнання. Через них людям подається премудрість і просвіщається людський розум.

Після цього перед Богом стоять богоносні Престоли. Вони називаються богоносними по благодаті, бо носять в собі Господа. Господь почиває на Престолах і чинить праведний суд. Тому Престоли допомагають правителям судити праведно.

Середня ієрархія складається з Господств, Сил та Властей.
Господства володарюють над нижчими ангельськими чинами. Вони допомагають земним властям мудро і розважливо управляти. Також Господства вчать приборкувати в собі пристрасті та панувати над своєю волею.

Сили виконують волю Господа. Вони самі звершують чудеса і посилають благодать звершення чудес Божим угодникам. Сили укріпляють людей, що трудяться, і дають їм терпіння.

Власті мають владу над дияволом. Вони не дають бісам шкодити людям настільки, наскільки би вони хотіли нашкодити. Власті укріпляють подвижників у подвигах і допомагають їм перемагати бісів.

Нижча ієрархія теж має три чини: Начала, Архангели і Ангели.
Начала скеровують нижчих Ангелів виконувати повеління Господа. Вони управляють всесвітом і охороняють різні землі та народи, вчать людей віддавати честь начальству, а також ставлять людей на різні поважні посади.

Архангели – це благовісники, які розкривають пророцтва і дають розуміння волі Божої. Вони укріпляють віру в людях і відкривають її таїнства.

Ангели охороняють кожну віруючу людину і повчають людей жити праведно.
Загалом всі Небесні чини називаються Ангелами. Вони відрізняються за своїм служінням. Господь неоднаково відкриває їм Свою волю, а передає від вищих до нижчих.

Православна Церква святкує Собор усіх чинів ангельських 8-го листопада. Восьмий день учителі Церкви називають днем Страшного Суду, коли прийде Христос Господь разом з усіма Ангелами судити людей.

Начальником над Ангелами є Архістратиг Михаїл. Коли сатана загордився, повстав проти Бога і впав у безодню, Архангел Михаїл зібрав усі чини ангельські і голосно разом з ними став прославляти Пресвяту Трійцю. Таке зібрання Ангелів і назвали Собором.

Добавить комментарий