Депутати закликали Константинополь відкласти питання автокефалії до закінчення виборів в Україні

Народні депутати Верховної Ради України направили відкрите звернення до Святішого Патріарха Варфоломія, в якому закликали «максимально зважити майбутній історичний крок, щоб уникнути політичних спекуляцій» на тему автокефалії, та запропонували не приймати поспішних рішень і перенести розгляд цього питання до президентських виборів в Україні. Про це йдеться на сайті оbozrevatel.ua.

Зокрема лист за підписом Андрія Деркача, Якова Безбаха, Андрія Шипка, Василя Горбаля і Григорія Смітюха, було направлено Константинопольському Патріарху 19 вересня, а 21 вересня — опубліковано на «оbozrevatel.ua».

«Пропонуємо провести після закінчення головної політичної події в Україні 2019 року – президентських виборів — Всеправославну нараду під Вашої егідою за участю всіх сторін, в тому числі й українських єпископів, службовців Вашої Церкви, яких Ви призначили екзархами», — йдеться у зверненні.

Як зазначається, мета цієї Всеправославної наради — виробити у злагоді з усіма єдино Правильний підхід: «або надання автокефалії УПЦ, або розміщенням подвір’їв Вселенського Патріархату на території України (такі вже за фактом існують тут), або інше спільне рішення, яке допоможе подолати розкол, всіх влаштує і всіх примирить в ім’я Спасіння і на благо Православ’я».

Автори відкритого листа також вважають, що поспішне прийняття рішення про «надання автокефалії» бентежить більшість православних в Україні.

«Вони не розуміють поспішності процесу і засмучені відсутністю Вашого діалогу з УПЦ, — мовиться у зверненні. — Разом із тим вони чітко бачать греко-католицькі «локомотиви» в центральних органах влади України, що везуть Томос Вашої Святості Україні, як «агітаційний лист» до президентських виборів.

Не хотілося б, щоб історична можливість автокефалії і Ваше світле прагнення були забруднені промовами кандидатів у Президенти і використані ними в корисливих цілях». Більше того, як підкреслюють автори: «Як так сталося, що питання віри і релігії в нашій державі почали вирішувати мужі на службі у політики, а не Бога?».  Адже православні віряни вклоняються Богу, а не державним слугам.

Також народні депутати відзначили, що розуміють добрі наміри Святішого Патріарха Варфломія — подолати розкол в Україні. Однак додали, що «шляхи і способи подолання розколу можуть бути різними» і часто саме «консерватизм є способом збереження цінностей, у тому числі духовних».

«Ваше Святосте, вогонь Вашого прагнення обігріти всіх православних, який Ви, як Патріарх, несете всьому світу, може бути перетворений політиками на трагічну пожежу, що поглине нашу країну. Сьогодні у Ваших силах – не допустити біди. Сподіваємося на ваше мудре, зважене і неспішне рішення, якого чекають не українські політики, але Православні всього світу», — підсумовують депутати у відкритому зверненні до Константинопольського Патріарха Варфоломія.

В свою чергу ієрарх Сербської Православної Церкви єпископ Бачський Іриней заявив, що поспішність в отриманні Томосу про автокефалію в Україні пов’язана з виборами.
«Я припускаю, що похилий вік у випадку з паном Денисенком, а також близькість виборів у випадку з паном Порошенком, і є тією важливою рушійною силою, якою можна пояснити поспішність і нетерпіння обох, – написав сербський ієрарх. – Але в той же час я не можу зрозуміти, до чого потрібно поспішати Константинополю? Що за вигода Православ’ю з усього цього? Чи варто ризикувати його єдністю заради такої перспективи?»

За словами єпископа Іринея, найбільше, що вийде зробити Фанару, так це скоротити кількість розкольницьких угрупувань в Україні.

«Замість трьох утворень, які є на цей момент, можливо або ймовірно, виникне нова «конфедерація», яка досить слабко поєднана по суті, яка визнається одними Церквами і невизнана іншими, в той час, коли канонічна Церква, яка має більшість, залишиться там, де вона є і нині: під покровом і егідою Московського Патріархату», – підкреслив ієрарх.

Владика Іриней також зазначив, що дії Константинополя з легалізації розкольників є безпрецедентними.

«Наскільки мені відомо, в двотисячолітній історії Церкви немає прецедентів входження розкольників в Тіло Церкви, щоб вони одночасно автоматично здійнялися на висоту найвищого історичного способу буття якої-небудь Церкви й увійшли до сонму найславетніших і видатних Церков без будь-якого проміжного періоду дозрівання, аскези, відновлення церковних звичаїв і способу думок, а просто лише “благодаттю і щедротами” першопрестольної Церкви», – повідомив сербський єрарх.

Добавить комментарий