Митрополит Феодор: Чому П’ятидесятниця вважається днем народження Церкви

П’ятидесятницю або День Святої Трійці вважають народженням Церкви Христової. Ми запитуємо себе: чому? Адже здається, що Церква Христова народилась саме тоді, коли Христос знайшов Собі учнів і послідовників; тоді, коли вони увірували, йшли за Ним, сповідували Його та проповідували.

Але Церква стверджує, що Її народження почалось від моменту сходження Духа на учнів. Тому що саме тоді вони отримали ту внутрішню Божественну силу, яка їх преобразила й наділила новими дарами.

Про це під час проповіді розповів Митрополит Кам’янець-Подільський Городоцький Феодор.

«У Старому Завіті також діяла Божественна сила: вона наділяла дарами пророкування, зцілення, чудотворення багатьох праведних мужів древності. Але ця сила не преображала людину так глибоко, щоб людина могла стати абсолютно іншою, новою.

Створення людини заново звершилось тільки після викупного подвигу. Благодать зійшла на людство, преображаючи й оновлюючи людину, тільки у день П’ятидесятниці. І ця Божественна благодать почала «роздаватись» апостолам та їхнім наступникам — новим послідовникам Христа.

Ця благодать передавалась у Таїнствах і, насамперед, у Таїнствах Хрещення, Миропомазання, у яких людина народжується для нового, святого життя по вірі у Господа нашого Ісуса Христа.

Саме ці дари Святого Духа поставили пастирів Церкви: єпископів, пресвітерів, дияконів. Саме ця Божественна благодать призвала на подвиг благочестя багатьох угодників Божих, які потім були явлені у нашій Церкві. Це вона викликала ревність та призвела до сповідницького, мученицького подвигу тих християн, які аж до самої смерті засвідчували свою вірність Христу. Саме ця Божественна благодать далі облаштовувала життя Церкви: Її внутрішній устрій, Її зовнішнє життя. І все, що звершується у нинішні часи, все те, що безпосередньо пов’язане з відродженням людини, має прямий зв’язок із дією цієї благодаті.

До явлення Божественної благодаті у Церкві в Христа була просто спільнота послідовників. Можна сказати, що певною мірою було створено релігійну організацію. Але ця релігійна організація стала повноцінно функціонувати тільки після того, як на апостолів зійшла Божественна благодать. Цим і відрізняється істинна Церква від будь-якої нехристиянської конфесії, релігії. Цим відрізняється істинна Церква від тих християнських конфесій, які спотворили віру.

Істинна Церква відрізняється тим, що у ній перебуває Божественна благодать, Божественна сила. Ця Божественна сила відсутня там, де Євангельське вчення нашого Господа спотворене, де воно сприймається перекручено, де релігійною практикою це теоретичне осмислення впроваджується в життя».

 

Добавить комментарий