Підготовка до Причастя не повинна ставати на заваді Таїнству

Більшість людей, які причащаються рідко, пояснюють це тим, що їм складно підготуватися до святого Причастя.

Розібратись у цій ситуації пропонує священик Павло Островський.

1. За правилами Церкви обов’язково перед причастям слід дотримуватися напередодні подружньої стриманості, а також приступати до Таїнства натщесерце.

2. Зі Святого Письма ми також розуміємо, що причащатися можуть лише ті, хто не перебуває в стані смертних гріхів: вбивство, крадіжка, чаклунство, блуд, непримиренний гнів і т п.

3. Читання трьох канонів і послідування до святого Причастя, а також триденний або одноденний піст НЕ є обов’язковими. Це благочестива традиція нашої Церкви, яка повинна дотримуватися з міркуванням — так, щоб традиція не ставилася вище сенсу всього церковного життя (Причастя).

4. З огляду на той факт, що життя у всіх людей різне,  сама людина повинна по совісті визначати ту ступінь підготовки, яка буде їй корисною. Якщо у неї є священик, який добре знає її життя, то можна з ним порадитися.

За словами святителя Іоанна Златоуста ми знаємо, що норми духовного життя для духовенства і мирян повинні бути однаковими.

Відповідно, оскільки більшість духовенства досить поблажливо ставиться до себе в питаннях підготовки до Причастя, така ж поблажливість має бути і до мирян.

А слова священиків про те, що часте причастя може бути шкідливим, є суперечливими, оскільки самі священики причащаються 2-3 рази в тиждень.

У тих випадках, коли підготовка до Причастя стає перепоною для самого Причастя, вона повинна бути зменшена.

Священик не має права не допускати до Причастя мирянина через те, що він не прочитав якусь молитву, або з’їв в п’ятницю шматок ковбаси. Він може висловити свою думку з цього приводу, але відлучати від Причастя НЕ має права.

Добавить комментарий