Коли можлива відмова у таїнстві Хрещення?

Ситуації відмови священником у таїнстві Хрещення можливі, але до кожного випадку необхідно підходити уважно, завжди намагатися зважити, що для людини буде краще для спасіння.

Про це розповіли священники Руської Православної Церкви, повідомляє patriarchia.ru.

«За одностайною думкою пастирів відмови у прийнятті хрещення мають бути особливо рідкісними. Але, якщо цілком очевидно, що доросла людина прийшла хреститися проти своєї волі (наприклад, дружина замучила вмовляннями) або вона не ставиться до таїнства всерйоз, сміється з Символу віри тощо, тоді відмовити можна й потрібно», — наголошується в матеріалі.

Настоятель храму Козьми та Даміана на Маросейці протоієрей Феодор Бородін розповідає, що його самого в дитинстві взагалі не охрестили б, якби підходили до справи з усією суворістю: його батьки були невіруючими, а батько навіть нехрещеним. «Але хресна водила нас із сестрою до храму двічі-тричі на рік, — згадує отець Феодор, — і я відчував, що це… стосується моєї душі. І, виходячи з моєї ситуації, мені, людині з доброї, але зовсім не церковної сім’ї, все одно я прийняв таїнство Хрещення, і воно змінило мою душу підлітка. Потім, коли відкрив Євангеліє, я усвідомив себе віруючою людиною».

«Зовсім не очевидно, що навіть якщо людина хрестилася без якоїсь вдумливої ​​підготовки, не розібравшись у всіх питаннях віри, — це хибний шлях, — вважає протоієрей Костянтин Островський, настоятель Успенського храму Красногорська та благочинний церков Красногорського округу Одинцовської єпархії. — Оскільки цим шляхом пройшло безліч людей, у тому числі відомих священників, діячів Церкви, то не можна сказати, що цей шлях є однозначно поганим».

«За своїм священницьким досвідом знаю, що люди хрещені частіше й швидше починають жити духовним життям», — ділиться архімандрит Іов (Гумеров), насельник Стрітенського монастиря.

Ректор Православного Свято-Тихонівського гуманітарного університету отець Володимир Воробйов зазначив, що люди «знають, що вони хрещені, і потім дорослими чомусь приходять до віри та церковного життя».

Священники зазначили, що рішення Святішого Патріарха Кирила про те, що дорослим,які хрещаються, і хресним дітей необхідно насамперед прослухати три бесіди, — це оптимальний варіант, той мінімум, без якого допускати людину до хрещення немислимо. А ось далі починається, на думку отця Феодора Бородіна, «поле відповідальності самої людини».

Джерело

Добавить комментарий