День пам’яті Другого Вселенського Собору

День пам’яті Другого Вселенського Собору

У 325 році за царювання імператора Костянтина Великого в місті Нікеї відбувся І Вселенський Собор. На цьому Соборі було засуджене лжевчення Олександрійського священника Арія, який не визнавав Божества Господа нашого Іісуса Христа й говорив, що Син Божий — тільки вище творіння.

Не дивлячись на постанови Першого Вселенського Собору, аріанство продовжувало існувати, і боротьба проти нього викликала появу нових єретичних лжевчень.

Так Лаодікійський єпископ Аполлінарій не обмежився запереченням аріанського вчення про Сина Божого, а прагнув затвердити протилежні цьому вченню положення.

Він міркував, що два єства не можуть об’єднатися в одне зі збереженням усіх своїх властивостей, а тому стверджував, що при втіленні Христос прийняв тіло й душу людську, але не прийняв людського духу — відмінної частини людського єства.

У той час також почала поширюватися єресь Константинопольського єпископа Македонія, який хоча й визнавав Святого Духа третьою іпостассю Пресвятої Трійці, однак відрізняв Його за сутністю від Перших Двох Іпостасей та вважав творінням, а не Богом.

Єретик Аєцій вчив, що Бог Отець має зовсім інше єство, ніж Син. Учень Аєція Євномій говорив, що Бог Син підпорядкований Богу Отцю, а Святий Дух — Богу Сину. Євномій заперечував Хрещення в Ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа, яке заповів Сам Спаситель, і перехрещував людей у «смерть Христа».

Крім згаданих, існували й інші лжевчення. Щоб подолати їх, імператор Феодосій Великий (379–395) у 381 році скликав у Константинополі ІІ Вселенський Собор.

У ньому взяли участь 150 єпископів Східної Церкви, серед яких були Мелетій Антіохійський, Григорій Нісський, Кирил Єрусалимський і Григорій Богослов.

На ІІ Вселенському Соборі затвердили догмат про рівність і єдиносущність Бога Духа Святого з Богом Отцем і Богом Сином, а також доповнили ще п’ятьма членами Нікейський Символ Віри, який містив сім членів.

Таким чином був складений Нікеоцаргородський Символ Віри, який і нині сповідує вся Православна Церква.

Також ІІ Вселенський Собор встановив форми церковного суду та порядок прийняття в церковне спілкування єретиків, що розкаялися

Слава Богу вовіки. Амінь.

Wayfarer

0 0 голоси
Рейтинг статті
Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Найстаріші
Найновіше Найбільше голосів
Зворотній зв'язок в режимі реального часу
Переглянути всі коментарі
Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial
0
Буду рада вашим думкам, прокоментуйте.x
Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial
0
Буду рада вашим думкам, прокоментуйте.x