Навечір’я Хрещенського святого вечора
Днем суворого посту готує вірних чад Православна Церква до свята Богоявлення, якому передує Навечір’я святого вечора. Його богослужіння схоже на чин навечір’я Різдва (напередодні звершуються Царські Часи, а після них – літургія святителя Василія Великого з вечірньою). Наприкінці Богослужіння відбувається перше освячення води. Цей древній обряд християнська традиція тісно пов’язувала з таїнством Євхаристії. Освячена вода, грецькою носить назву “Агіасма”, тобто “велика святиня”.
У день самого свята Богоявлення вода освячується в ополонці у вигляді хреста – “Йордані”. Святковий хресний хід для освячення води на природних водоймах називають “Хресним ходом на Йордан”. Після молитви віряни омиваються святою водою і беруть її з собою, з вірою в те, що ця вода володіє чудодійною силою.
Чудодійної дії святої води сподобляються лише ті, хто споживає її з живою вірою з обітницею Богу праведного життя і силою молитви Святої Церкви, ті, які мають чисте і щире бажання змінити життя, покаятися та спастися.
Освячуюча і животворча дія святої води розповсюджується як на тіло і на душу людини, так і на всі предмети, які слугують для її духовного й тілесного життя. Свята вода гасить полум’я пристрастей, відганяє злих духів – от чому окроплюють святою водою домівки та будь яку річ, яку освячують.
Таку силу вода отримує через молитовне призивання на неї Божого благословення.
Архімандрит Агапіт (Гуменюк)