Допоможіть дітям відійти від екранів

Допоможіть дітям відійти від екранів

Хоча віддалення дітей від екранів життєво важливе для їхнього загального благополуччя та розвитку, насправді це непросто.

Нові покоління та труднощі переходу від гаджетів до реальності 

У цифрову епоху діти ростуть в оточенні екранів – від смартфонів та планшетів до комп’ютерів та телевізорів. Нові покоління народилися та виросли в оточенні новітніх технологічних інновацій, таких як програми, соціальні мережі та безкоштовний інтернет практично скрізь. Доступ до них через планшети, ноутбуки та смартфони став повсякденним та безперервним.

І хоча застосування технологій надає численні переваги, надлишок часу перед екраном може призвести до серйозних «технологічних істерик», особливо коли в повсякденному житті необхідно переключитися з екранної діяльності на позаекранну.

Такі моменти можуть бути складнішими, ніж зміна однієї практичної діяльності на іншу, наприклад, припинення гри, щоб одягнутися, перехід від сніданку до їзди на машині або завершення катання на гойдалках, щоб піти з парку.

Перехід від гаджетів до реальності набагато складніший для дітей та їхніх вихователів, оскільки пристрої дуже цікаві. А розробники та медіадизайнери активно працюють над тим, щоб діти залишалися на зв’язку. Згадайте, як потокові сервіси автоматично починають відтворення наступної передачі та відображають усі схожі варіанти перегляду.

На жаль, досить часто результатом такого переходу від цифрових технологій до звичайного життя стають дитячі істерики, роздратування та загальна неприємна поведінка. У цій статті ми розглянемо три ефективні стратегії, які дозволяють полегшити цей процес і запобігти виникненню істерик.

Підготуйте своїх дітей

Ми б точно засмутилися, якби дивилися фільм, а хтось раптом зупинив його на середині без попередження.

Як і дорослі, діти можуть відчувати сильне роздратування та досаду, коли в них раптово відбирають пристрій. Особливо якщо вони насолоджуються грою або дивляться контент, який їм сподобався. Тому необхідно підготувати дітей та дати їм зрозуміти, коли закінчиться їхнє перебування біля екрана.

Складіть щоденний або щотижневий розклад, в якому буде вказано певний час для розваг.

…необхідно підготувати дітей та дати їм зрозуміти, коли закінчиться їхнє перебування біля екрана.Складіть щоденний або щотижневий розклад, в якому буде вказано певний час для розваг.

Наприклад, перейдіть до певного часу після роботи для освітніх програм або улюбленої передачі.

Наявність розпорядку допомагає дітям передбачати, коли вони зможуть відключитися від монітора, та зменшити опір, коли настане час відірватися від нього.

Також увімкніть таймер або будильник, щоб сповістити про завершення екранного часу. Цей візуальний та слуховий сигнал підготує дитину до відключення пристрою, щоб вона не була несподіваною та різкою.

Якщо скорочення екранного часу відбуватиметься поступово, це допоможе зробити процес адаптації більш керованим.

Якщо скорочення екранного часу відбуватиметься поступово, це допоможе зробити процес адаптації більш керованим.

Обов’язково скажіть дитині, яке заняття буде наступним. Наприклад, “коли ти закінчиш цю гру, настане час вечері” або “після того, як ти подивишся цю передачу, ми підемо в парк”. Хоча те, що буде за цим, не завжди може бути веселим, але якщо дати дітям зрозуміти, чого можна очікувати, це допоможе зробити перехід плавнішим.

дітям від екранів

Зробіть щось справжнє, надихнувшись ідеями з екрану

Щоб допомогти дітям перейти від екрану до звичайної діяльності, можна використати їхній інтерес до того, що вони дивляться.

Батьки можуть використовувати, наприклад, музику та пісні, які подобаються дітям, щоб допомогти їм у цьому процесі. Це може бути відтворення музики з серіалу або включення музики, яка подобається дітям, як розвага, щоб зайняти їх чимось іншим.

Не менш важливо, щоб дитина мала альтернативні творчі заняття. Познайомте дитину з творчими захопленнями, які стимулюють її уяву.

Декоративно-ужиткове мистецтво, живопис, малювання або навчання грі на музичному інструменті — це не тільки приємна, а й діяльність, що розвиває.

За допомогою нових захоплень та хобі ви надаєте дитині альтернативні можливості для самовираження та розвитку навичок. Заохочуйте заняття на свіжому повітрі, щоб відпочити від екранів, заняття спортом, катання на велосипеді або знайомство з природою.

Ігри на свіжому повітрі сприяють покращенню фізичної форми та когнітивному розвитку.

Ігри на свіжому повітрі сприяють покращенню фізичної форми та когнітивному розвитку.

Подумайте про організацію сімейних виїздів, щоб зробити ці заняття приємнішими та сформувати позитивне ставлення до проведення дозвілля без екрана.

Пам’ятайте, що для запобігання «технологічним істерикам» важливо пропонувати захоплюючі альтернативні заняття, які використовуватимуть розум і тіло дитини.

Пам’ятайте, що для запобігання «технологічним істерикам» важливо пропонувати захоплюючі альтернативні заняття, які використовуватимуть розум і тіло дитини.

Надайте дітям можливість вибору

Надання дітям можливості вибору в таких ситуаціях також може бути дуже дієвим та корисним. Наприклад, “Ти хочеш подивитися дві чи чотири серії цього серіалу? або «Ти хочеш запустити таймер для своєї гри чи хочеш, щоб я повідомила тобі, коли закінчиться твій час?». Ці стратегічні питання допомагають дітям відчути, що вони мають вибір, як довго вони користуватимуться гаджетами.

Крім того, відкрито та чесно обговоріть з дитиною причини обмеження екранного часу. Обговоріть можливі негативні наслідки надмірного використання екрану, такі як порушення сну, зниження фізичної активності та соціальних навичок.

відкрито та чесно обговоріть з дитиною причини обмеження екранного часу. Обговоріть можливі негативні наслідки надмірного використання екрану, такі як порушення сну, зниження фізичної активності та соціальних навичок.

При залученні дитини до процесу прийняття рішень вона може відчути себе сильнішою та мотивованішою, щоб дотримуватися встановлених правил.

Пам’ятайте: мета полягає в тому, щоб ви були союзником вашої дитини та допомогли їй правильно орієнтуватися в повсякденному житті, що дуже насичений у наш час цифровими технологіями та пристроями.

Пегі Бабата. Як відалити дітей від екранів – Проблеми, пов’язані з переходом до цифрових технологій. Переклад із грец. «Трость Скорописца»

Джерело

Источник: https://alopsis.gr/πώς-να-απομακρύνουμε-τα-παιδιά-μας-από/

 @Перевод «Трость Скорописца», 2024 г.

(Ви можете також відвідати російськомовну і англомовну частини сайту N.E.W.O.D.)

Wayfarer

Wayfarer

0 0 голоси
Рейтинг статті
Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Найстаріші
Найновіше Найбільше голосів
Зворотній зв'язок в режимі реального часу
Переглянути всі коментарі
Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial
0
Буду рада вашим думкам, прокоментуйте.x
Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial
0
Буду рада вашим думкам, прокоментуйте.x