Справи не завершаться ніколи – шукай тиші духу

Справи не завершаться ніколи – шукай тиші духу

Відомий письменник-аскет, родом сирієць, жив у VII сторіччі. Разом зі своїм братом він вступив до монастиря. Вченість та високий подвижницький спосіб життя виділяли братів, і їм пропонували начальство над монастирем. Але справи не завершаться ніколи – преподобний Ісаак, не бажав цього та прагнув до безмовності. Він пішов із монастиря в затвор і проводив суворе подвижницьке життя в пустелі.

Однак, коли слава про святе життя Ісаака поширилася всюди, мешканці Ніневії обрали його єпископом. Бачачи грубі звичаї мешканців, преподобний Ісаак відчував, що не в змозі виправити їх, і, крім того, сумував за тишею самотнього життя. Все це обтяжувало святого чоловіка, і він залишив кафедру та пішов у скитську пустелю, де жив до самої смерті, досягнувши високої досконалості.

Помер на початку VIII ст. За свідченням одного сирійського письменника початку XIV ст., святий Ісаак Ніневійський залишив багатий духовний спадок у вигляді аскетичних творів.

_____________________________________________________________________________________

Безліч тлінних піклувань прив’язують людину до землі та не дозволяють їй побачити Вічне Царство. Велике піклування – найгірший ворог помірності.

Блаженний той, хто намагається уникати великого піклування та перебувати в тиші духу, щоб мати спілкування з Богом, і не захоплюється безліччю справ. Бо справи оточують людину все життя та не закінчуються ніколи.

Блаженний той, хто намагається уникати великого піклування та перебувати в тиші духу, щоб мати спілкування з Богом, і не захоплюється безліччю справ. Бо справи оточують людину все життя та не закінчуються ніколи.

Звичайно, тілесна вправа потрібна й для духовного життя. Тому Отці визначили, щоб початківці приділяли багато часу тілесному подвигу, щоб не спокушав їх сатана, звичайно, не зневажаючи молитви. Потрібна і молитва, і праця.

Потрібна і молитва, і праця.

Не залишай земних поклонів, бо вони лякають сатану. Знай, що демони багато повставатимуть на тебе, коли ти почнеш у покаянні припадати до Бога.

У духовній боротьбі немає нічого вище за молитовний подвиг, якому так заздрять демони, бо їх палить тільки вид християн, що схилили коліна перед Розіп’ятим.

Проси милості Божої, і Він просвітить темряву серця твого і зросте в твоїй душі справжній духовний рай.

Проси милості Божої, і Він просвітить темряву серця твого і зросте в твоїй душі справжній духовний рай.

Але спочатку ти маєш відсікти все гріховне, що пов’язує тебе зі світом, а потім звернути свій уважний погляд до внутрішньої храмини твоєї душі, щоб геть-чисто викорінити все нечисте та гниле.

Це, як я вже казав тобі раніше, непросте завдання. Щоб очиститися від плотської скверни, потрібна велика боротьба, яка триватиме тривалий час.

Кажу це не для того, щоб ти зневірився в спасінні, але щоб допомогти тобі невпинно просуватися вперед, поки ти не скуштуєш насолоди, дарованої тобі Богом.

Насолода гріха оманлива й брехлива, вона триває недовгий час.

Насолода гріха оманлива й брехлива, вона триває недовгий час.

Тільки поруч із Богом ти знайдеш справжній прихисток і втіху.

  • У тому й добродіяння, щоб людина не займала розуму свого світом.
  • Відплата буває не чесноті й не праці, але смиренню, що народжується від них. І якщо такого не буває — даремні всі праці та всі чесноти.
  • Якщо ти примусиш тіло немічне на справи, що перевищують сили його, то цим вкладаєш у душу твою затьмарення і принесеш їй збентеження, а не користь.
  • Коли світ цілком оголить людину і винесе її з дому його в день його смерті, тоді людина пізнає, що світ — підлабузник і обманщик.
  • Любов до Бога народжується від розмови з Ним. Бесіда з Ним (Богодумність і молитовне повчання) – від безмовності; безмовність – від нестяжання; нестяжання – від терпіння; терпіння – від ненависті пожадливостей; ненависть пожадливостей – від страху геєни та сподівання блаженств. 
  • Початок затьмарення розуму … перш за все – в лінощах до Божої служби та молитви.
  • Не тоді будемо впадати в печаль, коли поповзнемося в чомусь, але коли закосніємо в тому. 

Зненавидь гріховні справи, і тоді Бог наблизиться до тебе та пошле тобі Свою благодать. Поруч із Богом ти знайдеш мир і радість, головне – полюби Його всіма силами твоєї душі. Поряд із Богом ти скоштуєш вічне блаженство в Царстві Небесному.

Полюби Бога по-справжньому, усім своїм серцем, і тоді ти станеш щасливим.

(Святий Ісаак Сирін)

(Ви можете також відвідати російськомовну і англомовнучастини сайту N.E.W.O.D.)

Wayfarer

Wayfarer

0 0 голоси
Рейтинг статті
Підписатися
Сповістити про
guest
3 Коментарі
Найстаріші
Найновіше Найбільше голосів
Зворотній зв'язок в режимі реального часу
Переглянути всі коментарі
trackback
Мученик Феодот, мучениця Олександра та інші з ними |
6 місяців тому назад

[…] Феодот, прозваний «корчмарем», був одружений і придбав готель. Він відрізнявся благочестям, чистотою життя й […]

trackback
Чудо святого архістратига Божого Михаїла | N.E.W.O.D
3 місяців тому назад

[…] Архип і почав служити при церкві паламарем. Він жив подвижницьки: тренував тіло стриманням, а душу – чеснотами, тому […]

trackback
Чому люди часто бояться тиші? | N.E.W.O.D
2 місяців тому назад

[…] порожню та нікчемну – аби не залишитися в цій тиші, від якої їм страшно, аби тільки не […]

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial
3
0
Буду рада вашим думкам, прокоментуйте.x
Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial
3
0
Буду рада вашим думкам, прокоментуйте.x