Бездуховність сьогодення

Ми живемо в епоху загального обурення, потрясінь, кризи, сумнівів, краху ідей, принципів, моралі та підвалин. Нещирість, користолюбство, відраза до духовного, відчуження панують у світі.
Нещирість, користолюбство, відраза до духовного, відчуження панують у світі.
Сьогодні ми спостерігаємо сплеск владолюбства, самолюбства, славолюбства, сластолюбства, любостяжання та сріблолюбства. Жахливі техногенні катастрофи по всій планеті змінюють життя людей.
Основні права людини часто застосовуються тільки до себе самого, не дивлячись на наші обов’язки до ближніх. Заперечуються початки моральності, основи розумного, усталені цінності.
Заперечуються початки моральності, основи розумного, усталені цінності.
Церква при цьому залишається …часом обмежує свою діяльність лише благодійністю.
Ми не хочемо сказати, що вона не повинна займатися благодійністю, але маємо на увазі, що це далеко не єдине та не основне заняття Церкви. Цю роботу в тій чи іншій мірі виконує й міністерство соціального забезпечення (або як там воно зараз називається), деякі профспілки та окремі приватні особи, серед яких можна зустріти і масона, і
Наша молодь не просить у Церкви грошей чи хліба, а молоді шукають у Церкві глибокий сенс і засоби для ведення праведного життя.
Дуже стомлють промови тих богословів, які ніколи не чули в своїй душі голосу Божого.
У сучасному суспільстві спостерігається крайній недолік спілкування між людьми, коли людина бачить у своєму ближньому живу унікальну особистість.
У сучасному суспільстві спостерігається крайній недолік спілкування між людьми, коли людина бачить у своєму ближньому живу унікальну особистість.
Для нинішнього суспільного порядку характерні замкнутість і нерозуміння, самотність і холодність. Між людьми немає взаєморозуміння, взаємного піклування, взаємоповаги.
Якщо якісь людські стосунки не во Христі, а значить і не в істині та не в любові, то вони обов’язково будуть мати термін придатності, після якого вони завершаться. Без Христа між людьми немає розуміння, терпимості, терпіння та готовності поступитися іншому.
Без Христа між людьми немає розуміння, терпимості, терпіння та готовності поступитися іншому.
Подружжя, братів і сестер, друзів, колег, однокласників, однокурсників не можуть нормально жити разом, здійснювати спільну діяльність, зустрічатися, вести обговорення та приходити до порозуміння в різних справах, якщо все це відбувається без Христа.
Кожна людська особистість є унікальною, священною та неповторною в контексті всієї світової історії. Всі люди створені за образом Божим. Тому вони завжди гідні пошани й шанування.
Наукова думка прагне усунути Бога
На сьогоднішній день люди дивним чином розширили свої знання. Однак, незважаючи на те, що людина знає, що відбувається в усіх чотирьох куточках землі та в нескінченному всесвіті, їй невідомо, що відбувається в її власній душі.
Не викликає сумніву той факт, що частка наших знань про світ вкрай мала.
Багате наукове пізнання прагне усунути Бога.
Наукова думка впевнена, що може діяти без Його присутності та без допомоги Божої.
Святі отці та питання про існування Бога
Преподобний Паїсій Святогорець говорив: «Готовий обговорювати всі питання, окрім тих, які пов’язані з існуванням Бога.
«Тут, хлопці, — сказав він одного разу двом студентам, які прийшли до нього — навіть безсловесні тварини вірять у Бога. Невже в Нього не повірить розумна людина?».
На всьому Православному Сході питання про існування Бога не підлягало обговоренню, люди могли грішити, але їм ніколи навіть на думку не спадало заявити, що Бога не існує.
Саме з цієї причини жоден із богонатхненних Святих отців не написав праць, які доводять існування Бога.
Православне Передання, віра та життя ніколи не задавалися питанням про існування Бога. Бог виявляє Себе в людському житті й Сам відкривається людям.
Тільки, коли переживає досвід богоспілкування в серці своєму, людина, Боже створіння, стає причасником Божественної благодаті й тоді її життя наповнюється радістю.
Неможливо зрозуміти Незбагненного, вмістити Невмістимого.
Таїнство не підлягає вивченню, дослідженню, розбору; його можна лише пережити досвідченим шляхом і невимовно брати участь у ньому.
Бог не пізнається по суті, але Він доступний і близький до нас у Своїх нестворених енергіях (діях).
Бог вседосконалий, всемогутній, всеблагий і всеправедний.
Уривок із книги ченця Мойсея Святогірця «Подолання пристрастей» (Μωυσής, Αγιορείτης Μοναχός «Παθοκτονία»)