Важливість спомину преподобних Києво-Печерських і святителя Григорія Палами під час Великого посту

Важливість спомину преподобних Києво-Печерських і святителя Григорія Палами під час Великого посту

Для чого у Тиждень другий Великого посту, Церква згадує святителя Григорія Паламу та преподобних отців Києво-Печерських?

Для того, щоб спонукати нас їхнім прикладом до духовного подвигу.

Святитель Григорій Палама відкрив нам догмат, що Бог не може бути пізнаний у Своїй сутності, але може бути пізнаний у Божественних енергіях, які Він випромінює у світ і якими живе та рухається все. Святий Григорій назвав ці енергії Нетварним світлом. І саме в них Господь може бути пізнаний. І це пізнання є основним змістом людського існування. Причому, воно не закінчується ніколи. Людина нескінченно та вічно пізнає Бога, виходячи зі ступеня в ступінь, із сили в силу, набуваючи все більше благодатних дарів Святого Духа і так отримує невимовне й радісне блаженство від спілкування зі своїм Творцем.

 

У своєму вченні святитель Григорій Палама ґрунтувався на творах ранніх святих отців. Так, наприклад, брат святителя Василя Великого святитель Григорій Ніський писав про те, що життя православного християнина має нагадувати сходження святого пророка Мойсея на гору Синай у священний морок (мається на увазі таємницю) Божества Святої Трійці. І це сходження не закінчується ніколи, навіть зі смертю, воно триває вічно і становить суть людського життя.

І житія отців наших Києво-Печерських – наочний приклад цього. Як наші предки, наші родичі здобули благодать Святого Духа і наситилися Божественними енергіями – Нетварним Фаворським світлом і стали його провідниками у світі. Стали судинами благодаті Святого Духа, яка щедро виливається від них (від їхніх мощей) рясно на багато поколінь православних українців і на все людство, даруючи і нам можливість насититися Божою благодаттю, освятитися та спастися. До цього ж покликані ми.

І ми повинні всім своїм життям здобувати благодать Святого Духа, як говорив преподобний Серафим Саровський. І ми маємо насититися Нетварним Фаворським світлом, щедро розлитим Богом у світі.

Митрополит Антоній Сурозький так про це писав: «Христос приймає й пронизує нас, як вогонь, і Дух Святий сходить на нас у Таїнстві миропомазання, пронизує нас, і ми стаємо храмами Святого Духа та тілом Христовим… Коли ми Христові, коли ми хрещені, миропомазані та причастилися хоч раз у житті, ми є, за словами отця Сергія Булгакова, через історію як би продовженням втіленої присутності Христа землі, через нас Христос тілесно присутній в історії світу».

Тому пам’ятай: Господь наш Іісус Христос уже спас нас. Тобі тільки й лишилося, що не відкинути Його спасіння, але ввійти в нього, щедро наситившись блаженним Нетварним світлом, яке просвітить, очистить і зцілить тебе. І в цьому полягає найбільша радість і найвище щастя для людини – стати співучасником-співпрчасником Бога.

Святителю отче Григорію та преподобні отці наші Києво-Печерські, моліть Бога за нас!

Протоієрей Андрій Чиженко

Wayfarer

Wayfarer

0 0 голосів
Рейтинг статті
Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Вбудовані Відгуки
Переглянути всі коментарі
Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x
Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial
0
Ми любимо ваші думки, будь ласка, прокоментуйте.x