Чи Воскрес Христос?

Чи Воскрес Христос?

«А якщо і Христос не воскрес, то й проповідь наша марна, марна й віра ваша» 1(1Кор. 15:14)

Чи воскресав Христос? Це основне питання всієї релігії, всієї філософії, всіх наук, що стосуються людських світоглядів, адже воскреснути міг тільки Бог. Отже, питання про воскресіння – це це питання про те, чи є Бог.

_______________________________________________________________________________________________________

воскрес христос

У Іосифа Флавія – давньоєврейського історика та воєначальника, сучасника Іісуса Христа, рядки про воскресіння Іісуса Христа є в усіх знайдених його творах. Флавій за часом свого життя міг також бути в курсі подій, описаних в Євангелії.

Нарешті, Флавій не був послідовником Іісуса Христа. У його творі написано: «У цей час виступив Іісус Христос, людина високої мудрості, якщо тільки можна назвати Його людиною, звершувач чудесних справ. Коли за доносом верховних у нас людей Пилат розіп’яв Його на хресті, похитнулися ті, які Його вперше полюбили. На третій день Він знову з’явився до них живий».

Світовий вчений Вельзайзен разом із іншим видатним філологом Де Сессоні привели ще один незаперечний доказ, що рядки Флавія написані ним самим, а не є пізнішими вставками християн.

Справа в тому, що Іосиф Флавій писав дуже своєрідною мовою, з дотриманням всіх особливостей, так що підробити його неможливо.

Свідчення грека Гармізія

Грек Гармізій займав офіційну посаду історіографа Іудеї при Понтійському Пілаті. До самого розп’яття Гармізій вважав Його обманщиком.

Тому він за власною ініціативою вирушив у ніч під воскресіння до гробу, сподіваючись остаточно переконатися, що всі Його свідчення хибні, що померлий ніколи не воскресне. Але вийшло інакше.

Гармізій пише: «Наблизившись до гробу й перебуваючи в півтораста кроках від нього, ми бачили в слабкому світлі ранньої зорі варту біля гробу: двоє людей сиділи, інші лежали на землі.

Було дуже тихо, ми йшли повільно, нас обігнала варта, що йшла до гробу, змінити ту, яка знаходилася там.

Раптом стало дуже світло. (…) Ми не могли зрозуміти, звідки це світло. Вдалині побачили, що воно виходить від рухомої сяючої хмари. Вона спустилося до гробу, і над землею з’явився чоловік, сяючий, ніби весь зі світла.

Потім пролунав удар грому, але не на небі, а на землі. Перелякана сторожа схопилася і тут же впала на землю.

І в цей час до гробу праворуч від нас стежкою йшла жінка, вона раптом закричала: «Відкрилося! Відкрилося!» – і в цей час нам стало видно, що дійсно величезний камінь, привалений до входу в печеру, ніби сам собою відхилився і відкрив вхід до печери.

Ми дуже злякалися. Потім, через якийсь час, світло над гробом зникло і все стало таким, як звичайно. Коли після цього всього ми наблизилися до гробу, виявилося, що там вже немає тіла похованої в ньому людини».

Показання Гармізія цікаві ще з іншого боку. Він пише, що незадовго до страти Іісуса Христа в Іудеї чеканили монету з великим зображенням Кесаря ​​(Тиверія) з одного боку і маленьким зображенням Пилата з іншого боку.

У день суду над Іісусом Христом, коли дружина Пилата послала йому, як це повідомляється в Євангелії, людей, через яких вона переконувала чоловіка не виносити смертного вироку Христу, вона в своєму останньому листі до чоловіка питала його: «Чим ти спокутуєш свою провину, якщо засуджений тобою дійсно Син Божий, а не злочинець?» Пилат відповів їй: «Якщо Він Син Божий, то Він дійсно воскресне, і тоді я забороню карбувати моє зображення на монетах».

Варто сказати, що бути зображеним на монетах у той час було великою честю. І свою обіцянку Пилат виконав! Він заборонив зображати його на монетах.

Це повідомлення Гармізія підтверджується речовими доказами того часу: з римської нумізматики відомо, що в Єрусалимі в той час почали карбувати монети тільки зі зображенням Кесаря.

Свідчення сирійця Єйшу

Сирієць Єйшу, відомий лікар, наближений до Пилата, який лікував його, був видатним медиком того часу, натуралістом, який користувався популярністю на Сході та в Римі.

За дорученням Пилата він у суботу двічі оглядав гріб і хотів зі своїми помічниками, теж медиками, провести ніч біля гробу. Всі вони цікавилися явищем Христа з точки зору дослідників природи.

«Ми всі, лікарі і сторожа, – пише Єйшу, – були здорові, бадьорі. У нас не було ніяких передчуттів, і ми, звичайно, зовсім не вірили, що померлий чоловік може воскреснути. Але він дійсно воскрес, і ми це бачили на власні очі». Далі він описує подію так само, як і інші.

Свідчення єврея Маферканта

Маферкант був одним із членів Синедріону (уряду) і брав участь у страті Іісуса Христа. У Синедріоні він був скарбником, і саме з його рук отримав Іуда гроші за зраду.

Але коли після воскресіння Христа серед іудеїв піднялася тривога, Маферкант був першим із членів Синедріону, які прибули на місце подій для розслідування. І він переконався, що воскресіння дійсно відбулося.

Маферкант прибув туди для того, щоб оплатити працю варти, що стояла біля гробу, тому що вона була з найманців, що отримували оплату після роботи.

Будучи біля самого гробу, Маферкант бачив, що могила Христа надійно охороняється. Але не встиг він відійти далеко, як його зупинив лунаючий удар грому. Обернувшись, він ще встиг побачити вже щезаюче сяйво над гробом. Він одразу ж повернувся. Все це описано ним у творі «Про правителів Палестини», яке належить до числа цінних і правдивих джерел із історії Палестини.

Думка сучасних учених

На даний час для кожного хоч трохи обізнаного історика факт воскресіння незаперечний. Не тільки великі, а й просто сумлінні історики не висловлюють вже більше ніякого сумніву з цього приводу, хоча свого часу ця тема пройшла шлях великих коливань.

Один із найвидатніших знавців античності, академік В. П. Бузескул (1858-1931), говорив: «Воскресіння Христа підтверджено історичними та археологічними знахідками з такою ж переконливістю, як існування Івана Грозного та Петра Великого».

воскрес христосФакт воскресіння Христа до кінця свого життя визнав не хто інший, як Фрідріх Енгельс. А саме, в передмові до перевидання своїх творів він писав:

 «Нові документи, що підкорюють скептиків своєю переконливістю, говорять на користь найбільшого з чудес історії: про повернення до життя Того, Хто був позбавлений його на Голгофі». Ці рядки Енгельса залишалися невідомими в нас тому, що вони жодного разу не були перекладені в виданнях Маркса та Енгельса.

Воскресіння Христа – головна, найважливіша подія, після якої все інше в релігії має другорядне значення. Справді, якщо Христос воскрес, значить, Він – Бог!

За матеріалами книги “Христос Воскрес”, 2007р.

(Ви можете також відвідати російськомовну і англомовну частини сайту N.E.W.O.D.)

Wayfarer

Wayfarer

0 0 голоси
Рейтинг статті
Підписатися
Сповістити про
guest
0 Коментарі
Найстаріші
Найновіше Найбільше голосів
Зворотній зв'язок в режимі реального часу
Переглянути всі коментарі
Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial
0
Буду рада вашим думкам, прокоментуйте.x
Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial
0
Буду рада вашим думкам, прокоментуйте.x